IRIS CF adviseert Scheepens bij aankoop Campagne

Scheepens heeft een strategisch belang verworven in Campagne. IRIS CF heeft Scheepens in deze transactie geadviseerd inclusief het arrangeren van de transactiefinanciering. 

Scheepens Your Creative Agency neemt strategisch belang in Campagne Rotterdam

De start van 2022 markeert ook de start van een bijzondere samenwerking tussen twee gevestigde namen in communicatie: het Tilburgse Scheepens Your Creative Agency en Campagne uit Rotterdam. Dit bureau blijft onder haar eigen naam opereren maar wordt onderdeel van de Scheepens Creative Family.

‘Om voorop te blijven lopen en onze klanten maximaal te bedienen in het veranderende communicatie-umfeld zijn creativiteit, schaalgrootte en slagkracht belangrijk’, aldus Stefan van Hulten, DGA van Scheepens. ‘Die voortdurende verandering zal waarschijnlijk nog sneller gaan en nog meer impact krijgen. Scheepens en ook Campagne hadden al langer de wens om uit te breiden, zowel geografisch als qua activiteiten, en daarom is dit een hele mooie stap’. André van der Meer, mede-oprichter van Campagne ziet dit ook als een unieke kans. ‘Om sneller ‘grote stappen te maken’ hebben wij anderhalf jaar geleden Erik Kepper als Managing Director aangetrokken. Met zijn achtergrond bij YouTube en RTL een strategische aanvulling voor ons bureau. Samen met Scheepens bundelen we de krachten.’

Met in totaal ruim 75 collega’s wordt de combinatie van bureaus een nog aantrekkelijkere werkgever voor talent en wordt de expertise gebundeld om klanten beter te kunnen bedienen. Zo zijn Campagne en haar klanten bijvoorbeeld gebaat bij de mediakennis van Scheepens en de expertise van The Post Office en anderzijds heeft Scheepens direct toegang tot het internationale netwerk en de Rotterdamse roots van Campagne.

Scheepens

Het afgelopen decennium heeft Scheepens, vooral bekend van haar retailexpertise, de strategie succesvol aangepast. Inmiddels werkt de ge ntegreerde aanpak van creatie en campagnemanagement onder één dak ook ontzettend fijn voor non-profit communicatie zoals bijvoorbeeld voor IKPAS, Stichting Kijkwijzer en de overheid.’ Van Hulten en zijn compagnon Alt-Willem Spenkelink werkten de afgelopen periode daarnaast aan een multilabel-aanpak. ‘Juist ook voor social, waar we met het label The Post Office op abonnementsbasis werken, en voor video blijkt een hoog praktische aanpak enorm fijn te werken. Zo kunnen we onze relaties op meerdere fronten met experts bedienen en toch schaalvoordeel in onder andere specifieke markt- en klantkennis bieden,’ aldus de Tilburgse ondernemers.

Campagne

Campagne is al jaren een gevestigde naam in het Rotterdamse maar heeft, mede doordat zij het internationale AMIN-bureau voor Nederland is, een veel breder werkgebied voor haar klanten. Internationaal weten wat er speelt, willen bereiken en aandacht voor de klant en hun doelgroepen zit in het DNA. Als strategische, slimme doeners, ontwikkelen zo’n 20 professionals effectieve en creatieve communicatie. ‘Doordat we onze klanten door en door kennen en nauw betrokken zijn bij hun bedrijfsdoelstellingen, bieden we verrassend effectieve communicatieoplossingen die de strategie ondersteunen.’